Followers

First Day on First April

Thursday, April 1, 2010

AlhamduliLLAH selepas menghadiri temuduga di Impact Learning Resources pada 29 Mac 2010, saya diberi tawaran kerja di sana.

Awalnya saya ditanya tentang apakah jawatan yang menjadi fokus saya . Sebetulnya, sesuai dengan bidang pengajian yang saya tekuni selama ini, tenaga pengajar menjadi tumpuan .

Namun dek kerana Impact Learning Resources adalah syarikat konsultan, maka saya teruja untuk bersama team mereka. Saya perlu bermula dari bawah. Kebanyakan syarikat konsultan, dalam modul mereka, menekankan aspek spiritual dengan itu saya punyai persepsi bahawa, perlunya para pendakwah mengkaji dan meneliti manhaj baru dalam konteks penyampaian ilmu .

Sebelum ini saya mengisi borang KPLI secara online dan pernah dipanggil untuk Mtest namun atas kesilapan teknikal saya terlepas untuk duduki ujian tersebut. Mungkin ada hikmah.

Hari pertama pada 1 April, saya diberi penerangan ringkas berkenaan bidang tugas saya di sini. Saya diletakkan di bahagian Pembangunan Pendidikan . Nama pun dahsyat kan? Tapi bagi saya biasa sahaja sebab secara mudahnya saya adalah guru tuisyen ( hehe nama je hebat) . Atas kapasiti ini, saya diminta mnyediakan modul untuk subjek Pendidikan Islam dan Bahasa Arab bagi pelajar tingkatan 3, 4, 5 juga untuk pelajar sekolah rendah. Fuhh!!

Apa pun saya juga diminta membantu dalam bidang konsultan, sebagai sampingan sahaja , pengisi slot solat dan qiyamullail. AlhamduliLLAH, satu pengalaman .

Rasanya saya perlu PA juga kot untuk merancang bersama-sama modul untuk kursus... Ada yang sudi? Ada seorang kenalan dalam MAP, tak nak bantu saya ke?

6 comments:

Insyirah said...

Salam.

Selamat berbakti kepada masyarakat.

Kenalan di MAP. Rasanya modul mereka hanya berbentuk motivasi, tapi mana tahu kalau kenalan tersebut ada kenalan lain dalam lapangan yang sama kan.

Amboi, 1st day dah cari PA? :p

Hazwani said...

Salam...first of april is my birthday :)

tahniah untuk rezeki yg datang. amat bagus if spiritual mendasari segala sesuatu.

slmt berkhidmat, ya murabbi!

hamdan said...

Selamat maju jaya pu, maju kehidupan buke maju di perutt hehehe:)

hamdan said...

Selamat maju jaya pu, maju kehidupan buke maju di perutt hehehe:)

salmanfasiri said...

hepi belated besday pada hurin

salmanfasiri said...

2hamdan :

maju belako doh loni haha