Followers

:: Bersama Wakil Palestin ::

Monday, September 14, 2009



Sebagaimana yang diiklankan, Surau As Siddiqiin akan menganjurkan Majlis bersama wakil Palestin. Di sini saya kisahkan serba sedikit

Wakil Palestin:

1. Syeikh Husin 'Awawidhah (Penasihat Kanan Rabitah Ulama Palestin)
2.Syeikh Ziad AQishawi (Koordinator Bantuan Kemanusiaan Rabitah Ulama Palestin)
3.Syeikh Ahmed Abu Shousha Abu Wael (Koordinator Sosial Rabitah Ulama Palestin)

Manakala wakil HALUAN PALESTIN ialah Tuan Haji Noor Azman Shamsuddin, Ketua Sekreteriat HALUAN MALAYSIA

Kesemua wakil tiba di surau agak lewat dari yang dijadualkan. Mereka sepatut memberi ceramah pada jam 5.30pm tetapi kerana jalan yang jam, mereka tiba jam 6.45pm. Oleh itu majlis di tunda selepas terawih.Kami berbuka puasa bersama-sama 3 wakil tersebut. 2 Wakil terpaksa meninggalkan kami sesudah selesai solat Maghrib disebabkan program lain selepas itu.


Ceramah selepas terawih disampaikan oleh Syeikh Abu Wael selaku ketua koordinator Sosial Rabitah Ulama Palestin. Antara isi kandungan ceramah:

1. Israel menjatuhkan kesemua bom seberat 1kg untuk setiap penduduk Palestin yang berjumlah 150,000 orang di Gaza namun kuasa Allah hanya mengenai 200 orang penduduk sahaja
2. Kem pelarian di Khan Danun menempatkan semua pelarian Islam.Tempat yang tiada haiwan dapat hidup,namun dengan bantuan derma Umat Islam yang sedar dari seluruh dunia, kawasan itu kini ada saluran air tetapi masih memerlukan sumbangan.
3. Seorang kanak-kanak Turki mendermakan USD750 hasil simpanannya beberapa tahun
4. Ismail Haniyyah( Perdana Menteri dari pihak HAMAS) hidup seperti rakyat yang lain, bergelap, tanpa makanan dan sebagainya.



5. Briged AlQassam masih wujud dan sentiasa mengawal sempadan Gaza dari diceroboh ( ditunjukkan klip video, gerakan tentera dan sniper HAMAS )
6. Askar Israel yang ditemu bual bila ada yang lari jika ada pertempuran dengan HAMAS mengatakan mereka sentiasa nampak 'makhluk gergasi berbaju putih' di hadapan tentera HAMAS . Siapakah mereka???

bersama Syeikh Abu Wael


Apa sumbangan kita!!!!?????

0 comments: