Followers

:: Ujian::

Tuesday, September 1, 2009

Salam Ramadhan buat semua sahabat...

Sepanjang ramadhan pada tahun ini, banyak pengalaman dan peristiwa luaran (keduaniaan) yang datang menguji..

Saya sebolehnya ingin mengosongkan jiwa dari terlibat dengan urusan yang tiada sangkutan dengan ibadah Ramadhan. Seboleh mungkin ingin menumpukan sepenuh perhatian pada Ramadhan kali ini

Namun, Allah sentiasa menduga hamba-NYA bukan kerana benci mahu pun tidak sayang kepada hamba, bahkan ingin menaik taraf martabat ( bukanlah saya mendabik dada mengatakan saya wajar dinaiktaraf, nauzubiLLAH )

Dalam satu hadith, Nabi SAW bersabda:

" Apabila Allah sayangkan seseorang hamba-NYA maka DIA akan mengujinya "

Sms dari Anak Babah saya terima, dia tidak sihat, saya juga kurang sihat, bercampur baur antara rindukan kuarga dan 'kejutan-kejutan' yang tidak disangka.

( moga Anak Babah segera sembuh, Allah sedang meng'upgrade' keimanan Anak Babah....Soalan Anak Babah akan dijawab kemudian ye)

Saya diberitakan (sila rujuk shoutbox) yang sahabat saya tidak memulangkan wang visa sebagaimana yang dia janjikan sewaktu berbicara dengan saya tika hendak berlepas ke Mesir.
Kotak sms hp saya sentiasa berbunyi.Pelbagai hamburan kata, ketidakpuasan hati

Ya, saya akui saya yang mempromosikan pakej mengerjakan umrah pada bulan Ramadhan tahun ini 1430H, namun saya hanyalah perantara/pemudahcara urusan dengan sahabat saya itu,segala duit ada pada sahabat saya..

Apa pun saya memohon maaf, kerana sedikit sebanyak saya turut diheret ke dalam kemelut ini.

Saya juga bersyukur kerana saya pernah menghalang sahabat saya menguruskan umrah untuk pelajar muslimah di Mesir. Dia mahu saya menjadi ejen. Saya berkeras enggan ( saya abaikan dahulu perbicaraan masalah feqah di sini)

Buat sahabat yang terlibat, semoga lebih berhati-hati dengan masalah duit, jangan biarkan apa yang berlaku sepanjang tahun lepas berulang kembali. Ingatlah doa orang yang zalim tidak akan tertolak

0 comments: