Followers

..aLAMAK..dIA DaTaNG....

Friday, May 8, 2009

Salam Imtihan buat semua warga al-Azhar..

Jadual peperiksaan untuk tahun 4 Kuliah Syariah Islamiyah dah lama keluar. Tika itu ana dalam siri menjelajah muhafazah di samping tugas-tugas di kaherah. Banyak lagi yang masih belum dapat diselesaikan. Nusus tahun 1 banat Kaherah, beberapa madah untuk tahun 3 syariah banat Kaherah juga belum dapat dihabiskan. Dalam masa yang sama, satu madah tahun 4syariah banat yang sebelum ni ana tolak atas dasar bimbang tak sempat habiskan muqarrar mereka. Aku pohon berbanyak kemaafan dari sahabat- sahabat rakan sekuliah di tahun 4 banin Kaherah, kerana belum sempat untuk ana join study group kita. Maaf

Ahli bait, ustaz Rahim agak sibuk fasal ini sekalipun dia tidak akan duduki imtihan. Lebih 14 madah yang dia handle untuk tusyen. Wah banyaknya!!!!..memang Allah bagi dia kekuatan untuk itu. Diri ana tidak sepertinya,tiada kudrat setara.

Jadual yang paling padat bagi ana ialah turun ke Mansurah pada 22.4 dan perlu berada di sana selama dua hari. Selesai sahaja dari kelas petang Jumaat (23.4), ana bergegas ke Iskandariah seusai solat maghrb. Perjalanan yang sepatutnya mengambil masa 3jam, tersasar ke 5jam Ana sampai di Iskandariah jam 2pagi. Ana bernasib baik kerana ditemani 2 sahabat. Kebetulan sorang sahabat ni juga akan handle kelas di sana,kalau tidak, terkapai juga ana sebab tak pernah ke Iskandaria dari Mansurah.

Pada jam 8.30 pagi ana perlu handle kelas Nusus tahun1. Berkampung tiga hari di sana sehingga 26.4, mereka minta tambahan sedikit masa namun ana 'merayu' untuk balik Kaherah…rindunya Kaherah,bukan apa, sebab keesokan hari ana kena handle kelas. Maaf berbanyak ye adik-adik junior. Kalian juga perlu berusaha sendiri, jalan dah ana buka,silalah lalu biarpun tanpa tangan kalian dipimpin (wah bersastera).

Ana amat berterima kasih pada akh Nor Rahman sebab selalu tolong ana walau ana tidak menghadiri kuliah,enta amat banyak membantu sahabat enta yang pemalas ini..aduhai pemalas ke?
Untuk imtihan semester dua ini, ana agak terasa bebanannya,maklumlah, sehingga artikel ini ditulis,belum sentuh satu kitab kuliah pun lagi.. Apa nak jadi dengan abang ngah ni!!!!????..Ana mengharapkan doa dari kalian semua yang mengenali diri ana. Ada sedikit tekanan saat ini,terasa seolah-olah akan diikat lama di sini.. nun di Malaysia, ibunda sedang merancang sesuatu

Lupa nak bagitau tentang jadual imtihan

18.05.2009 AL QURAN
21.5.2009 FEQAH SYAFI'E
25.05.2009 USUL FEQAH
28.05.2009 HADITH AHKAM
01.06.2009 FEQAH MUQARIN
04.06.2009 BAHAS QADHAYA
08.06.2009 QADHAYA MUASIRAH


BITTAUFIQ WANNAJAH BUAT SEMUA….DOAKAN ANA JUGA
KUSHISY KARNA, MEHNAT KARNA, INSYA AllAH KAMYAB HOJAE!!!!!!!!

0 comments: