Followers

tentang cinTa

Saturday, June 21, 2008


TENTANG CINTA

Cinta pd ALLAH SWT

Kamu derhaka kpd ALLAHswt dan dalam masa yang sama menaruh cinta kepada-Nya. Ia adalah satu yang mustahil. Pabila kamu benar2 mencintai-Nya, pasti kamu taati segala perintah-Nya keran mereka yang cinta pada seseorang akan menuruti kemahuan orang yang dicintainya. Dia kirinmkan kepadamu nikmatnya setiap detik namun tiada rasa syukur terbit di hatimu. Berapa kalikah kamu ucap "AlhamduliLLAH" selain dari zikirmu slps solat, atau ketika kamu bersin??? atau adakah kamu mengikut ajaran Nabi bg membuktikan cintamu pada ALLAH ???

" Katakanlah (wahai Muhammad) jika kamu kasihkan (cintakan) Allah turutilah (ajaran)ku nescaya Allah akan kasihkan kamu dan DIA mengampunkan dosa kamu, dan ALLAH itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani "

Cinta Nabi SAW

Bagaimana kamu cintakan Nabi kamu? dengan membakar bendera negara yang menghina Baginda? demonstrasi? memorandum? selar?..Rasanya umpama orang tua yang melatah bila kain buruknya diusik.. Cuba kamu zahirkan kecintaan kamu dengan menghidupkan sunnah Baginda, cuba kamu ikut cara hidup agama yang Baginda bawa..bukankah dgn mengikut sepenuhnya ajaran Baginda..musuh kamu tak akan berani angkat muka..kan ke ini janji Allah??

Sabda Nabi SAW:

“ Tiga perkara,jika ia ada pada seseorang, pasti ia akn merasai kemanisan iman (iaitu), Allah dan Rasul terlebih kasih berbanding yang lain daripada keduanya, mengasihi seseorang hanya semata-mata kerana Allah,dan dia benci untuk kembali kepada kekufuran sebagaiman ia tidak suka untuk dicampak ke neraka.”

" Allah telah janji pada mereka yang beriman di kalangan kamu dan yang beramal soleh, bahawa DIA akan memberi kekuasaan di muka bumi sebagaimana mereka yang terdahulu.."

Cintakan Orang Soleh

Imam Syafie rh pernah ungkapkan syair :

Aku mencintai orang soleh dan bukanlah daku dikalangan mereka,

kuharap agar daku peroleh syafaat mereka

daku benci mereka yang derhaka namun

mungkin aku di kalangan mereka

Cintakan Teman

Pabila kamu cintakan seseorang teman maka war-warkan padanya kerana itu adalah sunnah..tp JANGAN jd homoseks or lesbian!!!!HARAM

Seorang sahabat datang bertemu Rasulullah SAW lalu berkata :” Wahai Nabi, aku mengasihi seorang saudaraku” Nabi menjawab:” Adakah kamu telah memberitahunya?” Jawab beliau :”Tidak”. Rasulullah SAW bersabda :” Pergi dan beritahu kepadanya bahawa kamu mengasihinya (sayang) kerana Allah”- Hadith Dhoif-

Cintakan Seseorang Wanita/Lelaki

Semua orang mencintai WANITA (LELAKI) dan mereka berkata :" Cintakan wanita adalah awal sesuatu penderitaan ". Tapi bagi diriku BUKAN wanita yang membuatkan diri derita tetapi menyintai WANITA (LELAKI) YANG SALAH adalah kunci pada PENDERITAAN. Janganlah mencintai wanita yang TIDAK mencintaimu kerana dialah yang akan 'mencipta' derita buatmu.

0 comments: