Followers

BERPINDAH RANDAH

Monday, June 30, 2008

Sebahagian barang yang hendak diangkut (bilik kayu us bomoh )




Dalam kehangatan bola sepak piala Euro '08, kami penghuni bait serambi mekah turut disinari dan dipancari kehangatan mentari, berjalan sana sini bagi mendapatkan rumah sewa yang baru. Maklumla, rumah sewa lama kami di samy Photo akan tinggal kenangan buat kami.

Biasalah, tuan rumah bagi alasan anaknya mahukan rumah tersebut. Setelah berhempas pulas menghadapi minggu-minggu peperiksaan fasal II, kami berhempas pulas pula untuk pusing-pusing sekitar Hayyu Sabi'3 ( 7), Hayyu 10, juga sekitar Abbasiyah bagi mendapatkan rumah baru.
Ni antara barang ustaz Master


Kami ahli bait sepakat untuk tidak berpisah kerana kami sudah 'sehati sejiwa' (agaknya boleh kot guna istilah ni huhu.)
Pencarian kami bermula sebelum imtihan,namun diperlahankan tika musim imtihan (30.04 - 14.06 ) dan kembali aktif setelah ahli bait dalam pengajian BA tamat imtihan. Ahli bait yang dalam peringkat Master mulakan imtihan pada 22.06. Baru kami tahu betapa sukarnya melalui detik-detik di 'barroh'

penat mengemas, layan pc jap (ngah tepon kuarga nak khabarkan
berita pemindahan,bukan penulis tu..huhu)



Alhamdulillah, dengan pertolongan Allah dan kemudiannya sahabat-sahabat kami menemukan sebuah rumah di akhir mahattah,mempunyai 3 bilik tidur,satu bilik air dan ruang tamu merangkap ruang makan. Sempit kalau nak dibandingkan dengan rumah asal kami, 4 bilik tidur, 2 bilik air dan ruang tamu yang selesa (walau takde kusyen/sofa), dan sewanya hampir sama sekitar EGP800 .Pepun kami bersyukur atas apa yang ada,AlhamduliLLAH.

Kami berterima kasih di atas bantuan sahabat yang sudi menjadi sukarela untuk sama-sama memindahkan barang-barang kami ke rumah baru. (Tinggi woo..tingkat 4, tanpa lif,boleh la untuk senaman kaki d waktu pagi dan petang.heh). Ni sape..duk intai ape tu?!!!!!(ruang tamu)


Juga terima kasih buat 'jiran atas' kami yang sinis mengucapkan 'Alhamdulillah' kerana kami pindah.Kata mereka " pasni dah takder lagi 'suara-suara sumbang yang menegur kami".Aku tersenyum. (Aku tahu mereka sedih sebenarnya tu,ahhaha, maklumlah, biasa kami hulurkan juga kuih 'butil nako' untuk mereka di malam-malam peperiksaan, buat alas perut berjaga malam :p)



p/s: bagaimana agaknya kalau Tuan Bumi ini ingin halau kita dari bumi atau dari segala tempat yang diciptaNYA????

0 comments: