Followers

Kembali Untuk Bercuti?

Tuesday, February 16, 2010


Segala pujian hanya hak milik mutlak DIA Yang Esa.

Setelah melalui 15 jam perjalanan dari Mesir-KLIA - Kota Bharu, akhirnya dapat juga menjejakkan kaki ke kampung halaman. Ibu pun belum balik lagi, masih berada di rumah ibu sepupu kerana perlu siapkan masakan untuk jamuan keesokan harinya, sempena majlis menyambut menantu.


masih berada di awan, kapten kapal telah mengumumkan, kapal terbang akan mendarat tidak berapa lama lagi, masa ni, tali pinggang keledar sudah dipakai....

AlhamduliLLAH sudah , kapal terbang sudah menjejakkan tayarnya di bumi (tar ) Malaysia lebih kurang jam 1545 petang. Agak tepat pada masanya. seluruh badan lenguh.


Bersama dengan Ustaz Iskandar Shah aka Ustaz Cu . Flight kami ke Kota Bharu jam 2235 malam. Kami mengambil flight terakhir kerana bimbang berlaku delay pada penerbangan egyptair

Rupanya saya satu penerbangan bersama Dr Yusri Al-Hasani, pakar bedah Mesir yang juga Ustazul Hadith . Beliau telah pun menamatkan pengajaran Kitab Tirmizi dan sekarang baru memulakan kuliah Sunan Abi Daud. Beliau datang ke Malaysia bagi memenuhi undangan ceramah dan jaulah sempena Rabiul Awwal.


Penerbangan ini juga turut 'membariskan' personaliti RTM. Krew TV datang ke Mesir atas menyiapkan satu program terbitan Syed Munawar (betul ke namanya ni)


Sebelum berpisah, kami berlima bergambar kenangan. Kak Za yang merupakan senior di Mesir, tidak pernah balik ke Malaysia sehinggalah tamat ijazah Master beliau di Al-Azhar dalam bidang feqah. SubhanaLLAH, barakaLLAH laki

" Maka mengapakah tidak ada segelintir dari mana-mana kelompok keluar untuk mendalami agama, juga untuk memberi peringatan kepada kaum mereka apabila mereka pulang nanti, supaya kaum mereka berwaspada "

5 comments:

UmmuZahra said...

salam...

Eh,balik cuti??
betul balik cuti ke??

Anonymous said...

Abu Hassan Morad juga ada, barangkali dokumentari untuk RTM :) Wallahua'lam.

salmanfasiri said...

2ummuzahra: em entahlah, harapnya balik cuti insya Allah

salmanfasiri said...

2 anonymous: o yeke?ayah puan ummu hani ke?

Anonymous said...

salam, bestnye dapat peluang belajar di Al-Azhar...=)