Followers

:: Gencatan Senjata; Kekalahan atau Sebaliknya :::

Tuesday, January 27, 2009



Yahudi mengumumkan gencatan senjata, bertujuan memberi ruang kepada anggota penyelamat untuk membantu mangsa perang di kalangan orang awam.Benarkah?
Atau hanya sekadar ingin menutup keaiban setelah kekuatan militer belum mampu menyahsepi nama HAMAS aka Muslim mukmin sejati?

Di satu pihak PLO Yasir Abdu Rabbih mengkritik penghentian serangan Israel ke Gaza. Menurutnya tindakan tersebut kesalahan besar. sebenarnya keberadaban Hamas dalam pemerintahan saat ini, menyulitkan kita semua, sejumlah pimpinan Palestin di Ramallah telah mengambil keputusan untuk melakukan tindakan-tindakan sangat keras untuk menumbangkan pemerintahan Hamas dengan membuat revolusi di Tebing Barat. Mereka menegaskan tidak ada tempat bagi Hamas di Tebing Barat. Mereka tidak akan mengizinkan Tebing Barat dijadikan Negara Islam yang lain.
Kenyataan celupar dari pemimpin secular ini patut dinilai kita semua. Namun siapalah kita untuk menghukum mereka, jika pimpinan kita sdiri hanya mengangguk kepala, bersidang dan seterusnya mengeluar resolusi mengutuk keras ..( stereotaip macam drama melayu/filem hindustan)

Lantas apakah yang patut kita lakukan?

Ada mulut diam
Ada mata lihat
Ada telinga dengar
Ada kepala angguk

Disuruh duduk, kita duduk
Disuruh bangun kita bangun

0 comments: