Followers

ALHAMDULILLAH

Wednesday, August 6, 2008

Bas yang ditunggu belum tiba. Memang kalau hari biasa, jadual bas 24G agak lembab. Setengah jam aku menuggu, jam menunjukkan tepat jam 11 pagi. Aku mengubah fikiran,menggunakan khidmat bas 926 untuk ke Al-Azhar. Degup jantung makin kencang namun kubelai hati dengan zikir

" (Ingatlah) bukankah dengan sebab ingat Allah akan menenangkan hati" (Al Raa'du ayat 28)

Aku sematkan Firman Tuhan ini.

Di hadapan halaman bangunan kuliah Qanun wa AsSyariah (Undang-undang dan Syariah) Al Azhar,kulihat ramai pelajar tahun 3 Syariah Islam mengerumuni papan kenyataan. Gendang jantung makin rancak. Tenanglah hati, jangan ingkari hukum Tuhan.

"ArRosibun"
Senarainya kuperhati. Roqam julus aku tidak disenaraikan di sini. Rentak jantung diperlahankan.AlhamduliLLAH

"Al Manquluun bi madah wa maddatain"
Ya Allah..kenapa alunan lagu hati di tinggikan balik?
Dah nampak nama Saif.....
AlhamduliLLAH. Nombor bangku yang tertera 13387 yang kulihat hampir sama dengan nomborku
Yang pasti,namaku bukan di sini.

"Annajihuun bi taqdir Jayyid"
Hanya beberapa helai kertas sahaja yang dipaparkan untuk senarai jayyid.
Waduhh.Duhai jantung,kau ingkari lagi pesananku.
Ingat!!sekali lagi kau ingkari..akan ada hukuman menanti.Tunggu
Lama juga kuteliti, berharap agar biarlah namaku tertulis di sini. Jantung ini sudah berontak.
Sabar dulu.
Alamak..namaku juga tidak dijumpai di sini. Aku mula resah.Kali ini, kuizinkan jantung menari.
Biarpun rentaknya sumbang,tidak sesuai dengan melodi.

Mataku dihalakan ke paparan seterusnya

"AnNajihuun bi taqdiri Jayyid Jiddan "
Sebenarnya aku ingin sahaja beredar ke senarai manquluun,mungkin tadi terlepas pandang kerana pada agakanku, namaku tidak layak disenaraikan di laaihah jayyid jiddan.
Acuh tak acuh aku cari roqam julus ku.
Eh.betul ke?Aku fokus lagi. Mata ku 'genyeh' berulang kali.
13378, ha betul la ..Roqam julus aku la tu.Tertera MD Saiful Azuran.
Airmata bergenang,hati hamburkan kesyukuran,lidah turut sertai majlis zikir ini.
ALHAMDULILLAH..Segala pujian hanya untukMU. Taqsirnya aku dari menghargai kurniaanMU.

Terima kasih Allah
Terima kasih ibu ayah
Terima kasih semua

Ku doakan kalian juga najah.Aaameeen ya ROBB

0 comments: