Followers

::: Kesatuan Aku dan Kamu::

Saturday, April 14, 2007

Satu masa aku berdiri di suatu sudut memandang ke luar tingkap. ak dapati suasan di Kaherah pada waktu pagi amat mendamaikan. Em seketika ade juga endraan yangb llalu lalang kt depan rumah sewa aku. Semalam aku kurang tido sebab nak abiskan study .

Pada malam itu juga ahli bait baru pulang dari mrawat seorang pesakit yang dirasuk. Em aku pasti yang dirasuk mesti orang perempuan lagi. Memang dah biasa kat sii bila nak time exam mesti ada akhawat yang kena rasuk. Mungkin dah jadi trend. Pelik jugak kan?Kenapa hanya time exam je. Em mungkin kerana tekanan yang amat sangat, memudahkan syaitan menusup masuk k dalam badan anak Adam. Aku rasa amat bertuah bile dapat berbual dengan ust Rahim tentang pengalaman beliau merwat peakit semasa kat malaysia lagi. Wah! Allah tel;ah sembuhkan ramaipesakit melalui beliau. Alhamdulillah aku tinggal serumah dengannya,dapat le kami saling berkongsi pengalamn dengan alam jin yang mata manusia terhijab darinya.

Entah le, bagiku kalau le manusia dibuka tabir yang mendindinginya dari melihat makhluk yang ditaklifkan sebagaimana mereka, nescaya urusan harian akan terbantut. em mungkin le. Namun ade juga di kalangan orang yang aku kenali ingin sangat nak tengok jin. Hehe pelik btol budak ni :D. Nampak gayanya dia kena jumpa puteri Nilam kat kawasan Dewan Sadam Husn di Nilam Puri. Biar dia jumpa dan bertanya khabar dengan tuan puteri tu. Tapi biasanya tuan Puteri akan menampakkan diri kepada orang yang terjga akhlaknya. Jadi, kena terjaga akhlak kamu, baru ade peluang untuk jumpa. Aku tak galakkan.

Umat Islam amat terdedah kepada serangan luar dan dalam. Manusia dan Jin. Oleh itu perlunya benteng kukuh dari segi rohani dan jasmani. Kekuatan yang penting untuk semua ini ialah :

a) Kekuatan aqidah :
Kekuatan yang paling penting dan menjadi tunjang

b) Kekuatan Ukhuwwah
ikatan persaudaraan amat diperlukan dalam ketika umat Islam telah makin longgar ikatan mereka, utamanya yang dibandar. Yang ada hanyalah ikatan awek-pakwe, abang angkat (laki)-adik angkat(wanita) atau sebaliknya. Semuanya ini bukanlah berlandaskan syariat.

c)kekuatan Persenjataan :
Apa yang aku maksudkan ialah ;
i. senjata dalam (rohani dan spiritual)
ii. senjata luaran yang merangkumi pelbagai jenis senjata moden, darat, laut dan udara Elemen yang agak penting dalkam menghadapi serangan zahir.

Inilah apa yang dapat aku ringkaskan . Moga Islam akan kembali bersinar. Marilah kita usahakan untuk semua ini.!!!

0 comments: