Followers

::Bilakah Paradigma Akan Teranjak?::

Monday, April 9, 2007

Assalamualaikum warahmatullah...

Sekarang ini student kt mesr ni tgh sibuk dok wt rvsn nk exam dah ni.
Em aku je yang tenang dalam alamku..cam takde ape yang berlaku.
Masa ni le ramai sangat yang takkan tinggal kuliah. Maklum le , soklan dan beberapa taujih dari Dr kuliah. Aku masih biasa je

Malam tadi ade beberapa perkara yang aku rasa tertarik. Dialog Kepimpinan yang ditunggu² oleh kebanyakan mahasiswa kelate. banyak benda la juga sampai isu anak tangga kat logo persatuan pun dia nak condemn..ah lawaknye cam xder benda len ke yang nak komen..em maybe benda tu penting sangat bagi si peng'condemn' tu.

Isu keselamatan dan gamabr pimpinan HEWI juga hangat. Ramai nakkan pimipinan HEWI letakkan gambar mereka kat carta organisasi. Tambah lak lagi ade yang inginkan album kenangan digabungkan bersama akhwat. Maknanya kena letak gambar lagi yang boleh dilihat oleh ikhwah. Em..lucu kan? tahle aku diam je sepanjang sesi dialog tu sebab aku rsakan kebanyakan lebih kepada nak hentam dan nak luahkan kritikan tak membina je. Bagi aku pimpinan KPKM (Keluarga Pelajar Kelantan Mesir )yang ada sekarang dah banyak tolak ansur dan terbuka (walau aku masih baru dalam warga KPKM ni.

Satu lagi isu yang aku tersntak (kekolotan pemikiran si pelontar) ialah bila ade yang persoalkan status aku yang menjadi tutor para akhawat. Walau dia tak namakan siapa yang dimaksudkan tapi akau boleh agak, isu tu dtujukan untuk aku. Em katanya KPKM perlu perketatkan orang yang disyaki nak sebar fahaman wahhabi atau salafi dalam KPKM ni. Walau nampak je sebagai tutor kitab kuliah untuk akhawat tapi seusai kelas, mungkin orang tu akan sebarkan fahaman wahabinya..Haha. lawak antarabangsa ni. Em kalau aku ni dikatakan wahhabi kerana aku jarang ahdiri kelas tafaquh yang korang buat tu, korang yang bukan wahhabi tu le yang tolong akhawat. Ni tidak, bila ade je yang adakan kelas untuk akhwat, korang bising. Bila korang diminta buat, korang buat alasan, akhwat cerewet, takde masa. em sebenarnya korang takde kebolehan, takde kesedaran!!!!(mungkin kasar tapi tu le hakikat)

Malas le nak layan. satu lagi, hubungan dengan pelajar perubatan kat sini, alhamdulillah aku turut bantu mereka dalami agama, tapi korang jugak yang herdik, kata macam². Sedangkan dorang yang perlu bimbingan korang sbb korang orang lama di sini. Pelaja perubatan perempuan disni terbiar, dihentam. Apa semuanya ni?? camne Islam nak tersebar dan dihayati?camne korang nak daulatkan Islam kalau sesama yang menngaku Islam pun korang dah hukum mereka?korang jauhi?

Kasar ke bahsa aku ni?kesat ke kata² ni?Fikirkan sendiri!!!!

0 comments: