Followers

:: AlhamduliLLAH::

Tuesday, October 20, 2009

"Sesungguhnya apa sahaja yang kamu kehendaki ,melainkan (akan berlaku ) setelah Allah kehendaki (ia berlaku)"

AlhamduliLLAH, dalam minggu ini, beberapa hasrat hati diperkenan dan dipermudahkan Allah.
Pertama menziarahi keluarga Kak Siti& Abg Wan di Manjung...

Asalnya hanya hendak menziarahi sahaja namun Kak Siti 'amik peluang' untuk minta saya mengisi program Kerohanian untuk pelajar-pelajar C-Tee Saloon. Dengan tiada persiapan, asalanya saya gugup kerana kesemua pelajar seramai 160 adalah wanita. Program yang dirancang pada jam 10 pagi telah tertunda ke jam 11 pagi kerana masalah teknikal, namun dengan kecekapan technician semuaya kembali ok.

Kuliah yaang sepatutnya berakhir jam 12 tengahari telah terlewat.

Setelah itu kami dijemput menghadiri kenduri kahwin, disamping makan tengahri.

Sebetulnya saya harus bergegas ke Tapah untuk menziarahi seseorang di sana. Perjalanan yang dirancang sepatutnya sejurus solat Zuhur, kami ( saya dan Firdaus;sorang teman) telah terlewat 4 jam.

Hujan sepanjang perjalanan kami, menyukarkan us Firdau untk memecut. Kecut perut saya jika us Firdaus bawa kereta. Namun saya kawal perasaan, istighfar tu sudah tentu( mana la tau kan?:d )

Petunjuk yang diberi ialah:

" Terus ukut jalan Cameron, insya Allah 30km( 45minit) akan jumpa kuarters tnb sultan yusoff, ada kedai runcit india sblh kiri, jambatan n trus belok ke kiri (kuarters)"

Nasib baik us Firdaus ni dah mahir jalan Tapah, maklumla orang kuat berjalan:p

Memula kami dah jumpa kedai india tapi bukan kedai runcit, tapi dia jual sayuran (petai je banyak haha). tapi xde plak nampak ada simpang masuk kuarters..emm

Perjalanan dah amik masa sejam dah ni, belum juga jumpa..tapi mulut kami sentiasa ucap "khair insya Allah"...dan akhirnya kami menemui tanda yang diberitahu..ada padag bola, parking kereta jap nk tengok orang main bola

Saya ambil keputusan untuk call (sebelum ni tidak pernah pon call), nak tanya arah...alhamdulillah dah dekat dan dalam kelebatan hujan itu, kami sampai ke destinasi..biarlah gambar-gambar di bawah menceritakannya..sikit jela (eh tak dapat upload pic ..em apa masalah ni)

2 comments:

HURULAIN SAKINAH said...

salam ustaz..
pn Siti tu nama sebenar dia siti hajar ke?

salmanfasiri said...

wsalam..ye namanya Siti Hajar, kenal ke?