Followers

:: Aku DiTanya ::

Monday, June 22, 2009

Entah kenapa, rasa nak korek balik, satu coretan yang pernah saya 'cipta'.
saya bukanlah sehebat cerpenis sammaituha najwa juga tidak sehebat tarbus merah
namun sekadar coretan biasa, hasil sembang bual bersama teman.


Aku ditanya kenapa aku di dunia ini
aku menjawab kerna DIA menduga daku
Aku ditanya kenapa aku sering diuji
daku menjawab kerna DIA kasihkan daku

Aku ditanya kenapa perlu ada keperitan
daku menjawab kerna kesenangan akan digapai
Aku ditanya kenapa harus tercipta penderitaan
daku menjawab kerna kita sering lalai

Aku ditanya kenapa diri dibekali nafsu

Daku menjawab kerna jiwa terkadang perlu
Aku ditanya kenapa akal kadang tersalah
daku menjawab kerna tidak dipandu iman

Aku ditanya kenapa ada perpisahan
daku menjawab kerna menduga kedalaman cintaNYA

Aku ditanya kenapa ada taqdir Tuhan
Daku menjawab kerna bukti DIA berkuasa


Aku ditanya kenapa perlu ada kematian
daku menjawab kerna DIA cintakan hamba-NYA

Aku ditanya kenapa dibenar adanya neraka
daku menjawab kerna ingin diberiku syurga




0 comments: