Followers

::: DIA DATANG LAGI :::

Monday, December 24, 2007


Ku mulakan dengan "BismiLLAH", moga permulaan yang kedua ni akan sentiasa berjalan dan berterusan. AAAMIIIIN

Telah amat lama aku tinggalkan 'harta' aku ni. Terbengkalai.Mujur ade 'teman' yang sudi tengok-tengokkan, kalau tidak, mungkin sudah di'talkin'kan blog ni seperti blog aku yang dulu ( tapi yang dulu tu bukan kerana tidak dihiraukan tapi bosan sebab susah log in).

" Zat yang menjadikan kematian dan kehidupan untuk menguji kamu, manakah yang paling elok amalannya "
( Al-Mulk, juzuk 30, ayat ke-2)


Semua kita ( orang Islam yang Mukmin) baca ayat ni, faham lagi..namun adakah di sana rentetan dari pembacaan dan intrepretasi (btol ke eja ni) serta persediaan ke arahnya juga sama dengan yang dibaca?

Tak perlu diulas di sini..masing dah 'jemu' dengar syarahan dari sang ustaz bahkan dari yang 'jahil' pn dah pandai berbicara tentang Islam..(em benar sungguh kata Nabi saw :" Suatu masa nanti Islam takkan tinggal melainkan namanya sahaja ).

Sekarnag kat egypt, exam dah hampir sangat (dah ramai yang bercakap tentang ni). Yang nak diungkapkan di sini juga sama. Semua dah tau tentang itu,cuma persediaannya? Orang Arab cakap 'isti'dad',Orang Inggeris cakap 'prepare' (guna root jela, komen la sebab saya tak pandai :d), Orang Hindi (India-Pakistan) cakap 'tayyari ',

Bagaimana? sudah sedia? Belum lagi la ustaz!!! Em aku pun belum :d

Dah lama aku tinggalkan dunia peperiksaan dunia ni, ingatkan nak tumpu untuk exam sana, tapi yang ni pun dikira sebahagian kecil exam sana, itu pun kalau pandai guna. Ye kan? Setuju jela...tak payah cakap banyak




0 comments: