Followers

MAFIA TERANCANG

Thursday, August 2, 2007

Pembongkaran yang dilakukan ketika ini, maslaah disiplin pelajar yang semakin meruncing. Semakin liar dan bertindak bagai mafia. Kes terbaru, sembilan (9) pelajar perempuan (boleh ke di panggil perempuan?) d Muadzam Shah, dekat rompin bertindak ala mafia apabila membelasah seorang pelajar permpuan lain di samping membogelkannya. Paling menyedihkan, mereka turut merakam aksi tersebut beserta gambar bogel dengan telefon bimbit.

Kenapa semua ni??? Hilangnya nilai kemanusiaan dalam diri mereka. Namun ia tidaklah seteruk hilangnya nilai keagamaan dalam diri. Jatidiri Islam yang telah hilang.

Lantas bagaimana nak menghadirkannya kembali?Apakah hanya dengan kita mengetatkan lagi disiplin sekolah? Atau dengan membenarkan kembali guru merotan pelajar?

Sememangnya kita perlu kepada anjakan paradigma yang lebih dari itu. Ya, lebih dari yang ada sekarang. Islamkan diri anda (maksudku pemimpin), dan keislaman akan tersebar di seluruh
kawasan anda.

Apa kaitannya dengan pelajar? Ya, tentu ada..
Jika pemimpin itu telah nyata keislaman dan jatidiri Islamnya, tentunya dia akan melaksanakan apa yang perlu dilaksanakan, sesuai dengan ajaran Islam. Bukankah dia akan dijadikan role model? Bukankah dia akan berkuasa menghalang segala 'virus luar' dari menerobos masuk ke dlaam jajahan takluknya? Tiada lagi hiburan melampau. Tiada lagi kemasukan budaya syaitan. Tiada lagi kemegahan orang yang melakukan maksiat. Tiada dan tiada.

0 comments: